FANDOM

Profesoara Rowena Ochi-de-soim a fost o vrăjitoare din timpurile medievale si unul dintre cei patru fondatori ai scolii Hogwarts, Şcoala de Magie şi Vrăjitorie. Ea a fost renumita pentru inteligenţa şi creativitatea ei, şi a fost descrisa ca fiind "frumoasa". Jobenul Magic a descris-o ca "Ochi-de-soim inteligenta si din vale", sugerând ca ea a fost din Scoţia. Ea a avut o fiica, Helena.Helena a furat Diadema mamei sale şi a mers in Albania, făcând-o pe Rowena sa trimita pe cineva pentru a o căuta,pe Baronul Sangeros. Rowena Ochi-de-soim a murit la scurt timp după aceea. Portretul Rowenei a rămas la Hogwarts.

BiografieEdit

TinereteaEdit

Rowena Ochi-de-soim s-a născut în secolul al zecelea.Ea a venit dintr-o vale cel mai probabil din Scoţia,probabil a fost fie născuta sau căsătorita în familia Ochi-de-soim, dacă in acest loc ar fi fost familia ei de naştere. Ea a fost o buna prietena cu Helga Astropuf, din văile Welsh. La un timp necunoscut şi prin mijloace necunoscute, Ochi-de-soim a dobândit o baghetă foarte puternica. Este posibil ca ea însăşi sa o fi făcut.

Fondarea scolii HogwartsEdit

Împreună cu prietenii ei,Godric Cercetas, Helga Astropuf şi Salazar Viperin,Ochi-de-soim a fondat scoala Hogwarts,Şcoala de Magie şi Vrăjitorie. Ea a fost în continuă munca la Hogwarts,indeplinind muncile importante de la scoala.A avut relatii deosebit de strânse cu Helga Astropuf;prietenia lor este numita ca prietenia ce nu a reuşit între Godric Cercetas si Salazar Viperin. Ca şi în cazul ceilorlalti fondatori,Ochi-de-soim si-a creat si ea o casa. Casa Ochi-de-soim este descrisa de catre Jobenul Magic ca având studenţii selectaţi în funcţie de inteligenţă şi înţelepciune. Casa Ochi-de-soim valoreaza, prin urmare, o minte ascutita, înţelepciune, creativitatea, ingeniozitatea şi în membrii săi. Astfel, mai degrabă decât pentru a cere o parolă de la membrii, un vultur de bronz le solicită o ghicitoare care, în cazul în care a răspuns în mod incorect, ar obliga elevul să aştepte până când un alt elev ar putea răspunde la întrebare corect, care să-l ajute pe studentul ce nu a reuşit sa raspunda să înveţe.

Viata de mai tarziuEdit

Ochi-de-soim a murit la o vârstă relativ tânără, deşi legenda spune că a avut o "inima franta",care a contribuit la moartea ei timpurie. Acest lucru poate fi înstrăinarea fiicei ei, Helena Ochi-de-soim, care, după moartea ei a devenit fantoma casei Ochi-de-soim cunoscuta sub numele de Doamna Gri. Helena a furat diadema mamei sale, care a crezut tot timpul ca "inteligenta peste măsură este cea mai mare comoara a omului gravată pe diadema şi sporeste inteligenta purtatorului".Helena a fost geloasa pe intelectul mamei sale celebre, şi a luat diadema, în speranţa ca o va intrece in inteligenta. În ciuda acestui fapt de trădare, Rowena a optat pentru a menţine pierderea fiicei sale si diadema un secret pentru alţii, şi a negat chiar si catre ceilalti fondatori. Când Rowena a devenit foarte bolnava, ea i-a cerut Baronului sângeros, care a iubit-o pe Helena, pentru a-i găsi fiica ,dorind sa o vada ultima data,chiar si dupa tradarea ei. El ajunge pe urmele ei in Albania, iar atunci când ea a refuzat să se întoarcă cu el, Baron s-a infuritat si a ucis-o. Imediat si-a dat seama ce a facut, si-a luat apoi propria viaţă, şi a devenit fantoma casei Viperinilor. Astfel, Rowena nu a şansa să se împace cu fiica ei înainte de a muri. Tom Dorlent Cruplud a fost capabil să afle locaţia diademei Doamenei Gri secole mai târziu. El a transformat-o într-un Horcrux şi a ascuns-o în Camera Necesitatii,la Hogwarts. Diadema a fost distrusa incendiul blestemat declanşat de către Vincent Crabbe în timpul bătăliei de la Hogwarts în 1998.